Ir ok. Dzenāju diezgan regulāri un nereiz nav niķojies! Tagad Leišos var lētus Neptune dzinējus iepirkt Štatos pāri tūkstotim dolāros maksā. Jāpērk Lietuvā un jāved uz štatiem Vienīgi tāpat kā lielajam brālim Parsunam, arī Neptune daudzi neuzticās. Bet es esmu pārliecināts, ka velti. Es teiksi mar savu Hidea esmu ļoti apmierināts un domāju, ka arī Parsun vai Neptune kādas piecas sezonas noies un līdz ar to viņš savu jau atpelna Bet katram savs viedoklis un sava galva uz pleciem. Neko ieteikt negribu
Apzagšu banku un arī kādreiz iegādāšos benzīna dzinēju
Lielākais pārbaudījums makšķerniekam ir nevis tas, cik daudz zivju viņš noķer, pat ne tas, kā viņš tās ķer, bet gan tas, ko viņš iegūst, nenoķerot nevienu zivi.(Džons H. Bredlijs)
Apzagšu banku un arī kādreiz iegādāšos benzīna dzinēju
būs tev
Babūn, a neesi interesējies, vai gadījumā, ja kas atgadās, pie mums kāds serviss šos ņem labprāt un kā ir ar detāļiem? Jo šad tad lūzt jebkas, galvenais, lai ir kur to labot Un cik īsti Tev 10ķēves izmaksāja?
Ja veiksme pagriež tev mugurpusi - izmanto situāciju, noliec to!
Nu cena arī nospēlēja galveno lomu. Plus atsauksmes par Hidea Krievijas forumos Par tiem pašiem Parsuniem un Neptune tur arī var daudz labas atsauksmes atrast. Ir cilvēki, kas lieto jau ceturto-piekto sezonu un ir mainījuši tikai eļļu Es domāju, ka pa tādām cenām, ja piecas sezonas var nobraukt, tad tie motori sevi pilnībā atpelna
Lielākais pārbaudījums makšķerniekam ir nevis tas, cik daudz zivju viņš noķer, pat ne tas, kā viņš tās ķer, bet gan tas, ko viņš iegūst, nenoķerot nevienu zivi.(Džons H. Bredlijs)
Pat Daugavu, Mīlgrāvja kanālu un Ķīsi vēl viens Z-ray 300 tagad vizinās, tam 2,5 vai 3.5Hp motorīts ir. Man jau parasti elektromotors galā, tagad pateicoties Jutrix dažas reizes pabraukāju ar benzīna dzinēju. Ā, vēl dažas reizes esmu ar Zivnieka motorīti stūrējis pa tiem pašiem krajiem Bet, ja pa to galu copē, tad jau 100% esi arī manu ķīnizeri redzējis
Lielākais pārbaudījums makšķerniekam ir nevis tas, cik daudz zivju viņš noķer, pat ne tas, kā viņš tās ķer, bet gan tas, ko viņš iegūst, nenoķerot nevienu zivi.(Džons H. Bredlijs)
Priekš piecinieka labs ātrums. Es ar 10nieku Hidea laižu virs 30km/h viens(maksimums laikam 36km/h), bet tas ir divreiz jaudīgāks Bet ir viens bet. Tāpat kā 5zs vienu cilvēku var izcelt, bet var arī neizcelt, tā 10zs un divi cilvēki ir zem jautājuma. Viss atkarīgs no laivas un cilvēkiem. Pārsvarā gan izceļ, bet ir kolēģi ar kuriem tas ir pagrūti izdarāms, sevišķi, ja viļņi virsū nāk. Ja copēt visu laiku iet divatā, tomēr jāņem 15zs, tas jau ir ar 100% rezervi, ka abus ar visām mantām izcels ārā. Arī trīs cilvēkus pārsvarā izcels, ja nebūs tonna ar mantām
Šajā rakstā izskaidrošu piekaramo laivu dzinēju apkopju un ziemošanas nepieciešamību un paskaidrošu, kas tieši tiek darīts. Laivas piekaramais dzinējs, liels vai mazs, ir mehāniska iekārt , kuras pamatā ir klasisks iekšdedzes dzinējs, kurš kā zināms ir izgatavots no metāla un pakļauts dilšanai un korozijai. Kārtīga saimnieka pienākums ir rūpēties par savu laivas dzinēju un pēc iespējas samazināt šo kaitīgo vides ietekmi uz dzinēju. Dažādas rūpnīcas rekomendē dažādu apkopju grafiku – bet apmēram ir vienotas par to, ka laivas piekaramais dzinējs ir jākopj vismaz vienu reizi gadā. Ar atsevišķiem izņēmumiem – šī stratēģija ir diezgan labi piemērota Latvijas klimatam un laivotājiem. Ja jūs nobraucat vairāk par 200 stundām sezonā, tad rekomendēju veikt apkopes divreiz gadā. Mēs iesakām šīs apkopes veikt rudenī pēc makšķerēšanas sezonas beigām , bet pirms temperatūra nokrīt zem 0C. Kādēļ? Tam ir vairāki nopietni iemesli : 1. Reduktors – ja navigācijas laikā ir cietis reduktors un tajā ir iekļuvis ūdens, tad aukstumā ūdens sasals un reduktora korpuss pārsprāgs. Bet ja jūs esat viltīgs praktiskais latvietis un domājat, ka glabājot dzinēju siltumā nekas nenotiks, apbēdināšu jūs – gultņi reduktorā tā vai tā korodēs. Situācija ar ūdeni reduktorā ir ļoti izplatīta – reduktora hermētiskums ir visu piekaramo dzinēju kopēja nelaime. Kā piemēru varu minēt, ka uztinot uz ass makšķerēšanas auklu – var nobeigt jebkura reduktora blīvslēgu. 2. Līdzīgi ir situācijā ,ja cilindrā vai eļļā ir ūdens – arī tad sekojošā ziema un aukstums var izrādīties pēdējais. 3. No ekonomiskā viedokļa rudens apkope ir ļoti izdevīga – jo vienlaicīgi tiek veikta arī dzinēja ieziemošana. 4. Ļoti izdevīgi ir tas, ka veicot apkopi – tiek veikta dzinēja diagnostika. Tātad dzinēju var saremontēt netraucējot navigācijas sezonai. Tiem, cilvēkiem, kuri mums dzinējus uz apkopi nes pavasarī – neieziemotus, varu pavēstīt bez augstāk minētā, ka katru ziemu jūsu dzinējs kondensāta veidošanas rezultātā korodē un zaudē vidēja 3% resursa. Tātad ,kas būtu jādara kārtīgā servisā, lai laivas dzinējs tiktu pareizi apkopts. Un nav nozīmes vai dzinējam ir 300 Zs., vai tikai 2 Zs. Brīdinu – ir nepieciešami sekojoši speciālie instrumenti: 1. Platais skrūvgriezis ( tiešām plats un izturīgs) 2. Digitālais tahometrs 3. Kompresiometrs (ar pilnu uzgaļu komplektu) 4. Sveču atslēga ( bieži vien speciāla ) 5. Eļļas filtra atslēga ( speciāla ,katram dzinējam) 6. Spiediena mērītājs reduktoram 7. Vakuuma mērītājs reduktoram 8. Speciāla atslēga karburatoram 9. Ultraskaņas vanna 10. Eļļas pistole 11. Grāmata ar dzinēja parametriem 12. Dažādi sīki instrumenti Apskatīsim klasiska četrtaktu dzinēju ar karburatoru apkopi un ziemošanu. Darbu secība nav obligāti šāda, bet kopumā vēlams izdarīt visas sekojošās procedūras: 1. Uzsildām dzinēju – mucā, vai testa tankā. 2. Pievēršam īpašu uzmanību dzesēšanas kontroles caurumam, ja dzesēšanas nav, vai tā ir vāja – tad bez žēlastības mainām ūdens sūkņa rotoru. Ja rotors nav mainīts 3 gadus – tad mainām to preventīvi. 3. Nomērām dzinēja kompresiju – salīdzinām ar rūpnīcas datiem, ja spiediens tuvojas kritiskam – neko darīt – dzinējs ir jāremontē. Bieži vien – vainīgi ir apdeguši vārsti (parasti maziem dzinējiem) . 4. Pārbaudām sveci – ja vajag nomainām vai noregulējam atstarpi starp elektrodiem. 5. Nolejam eļļu no dzinēja, vizuāli apskatam , ja ir skaidas vai emulsija – dzinējs ir jāremontē. 6. Nomainām eļļas filtru (ja tāds konstrukcijā ir paredzēts). 7. Atskrūvējam vārstu vāku, un noregulējam vārstu atstarpes. 8. Ielejam dzinējam atbilstošu eļļu, un nekādā gadījumā ne auto eļļu (kāpēc – tiks apskatīts atsevišķā rakstā par eļļām). Kā arī nav pieļaujama dažādu eļļu sajaukšana. 9. Nolejam eļļu no reduktora. Apskatam, ja tajā ir lielas skaidas vai emulsija – tad bez žēlastības uz remontu. Reduktora zobrati parasti ir ļoti dārgi un nevajag gaidīt , kamēr tie salūst, problēma ir jārisina uzreiz. 10. Pārbaudām spiediena un vakuuma noturību reduktorā, ja reduktors netur vienu vai otru, tad ir jāmeklē noplūde – pretējā gadījumā reduktora dienas ir skaitītas. 11. Uzpildām eļļu līdz augšējam reduktora kontroles caurumam, parasti – tā ir API GL-5 standarta eļļa ar piedevām priekš laivu dzinējiem. Ja eļļa netiek pielieta līdz kontroles caurumam, tad ir ļoti liela iespēja, ka reduktora augšējais gultnis nenokalpos līdz nākamai dzinēja apkopei. 12. Noņemam dzenskrūvi – saeļļojam dzenskrūves asi. 13. Vizuāli pārbaudām dzenskrūvi – ja tā ir sista, tad nomērām dzenskrūves asi – ja tā ir līka – tad remontējam. Līkas ass vibrācijas pie 4500rpm iznīcina reduktora gultņus. Protams – sasistu dzenskrūvi arī uz remontu, bet vairumā gadījumu – liekam jaunu. (Par dzenskrūvēm būs atsevišķā rakstā). 14. Nomainām vai iztīrām degvielas filtru – ja tāds konstrukcijā ir paredzēts. 15. Saeļļojam ar eļļas pistoles palīdzību dzinēja piekari. 16. Saeļļojam ar White Grease trosītes un citas kustīgās daļas. 17. Pārbaudām anodus. Ja tie ir tikai nedaudz korodējuši – tad notīrām tos, ja stipri korodējuši , tad mainām. 18. Tālāk liekam dzinēju atkal ūdenī, un darbinām. Pieslēdzam tahometru un noregulējam tukšgaitas apgriezienus atbilstoši rūpnīcas parametriem. 19. Ja apgriezienus neizdodas noregulēt, vai dzinējs strādā nestabili – tad jaucam ārā karburatoru un to mazgājam ultraskaņā, liekam kopā un regulējam no jauna. 20. Ja dzinējs jānovieto ziemas glabāšanā, tad izdarbinām degvielu no karburatora, izskrūvējam sveces, iepūšam konservantu cilindrā. Degvielu kategoriski aizliegts glabāt līdz pavasarim. Tā noslāņojas un maina savus parametrus. 21. Dzinējs gatavs - varam iet mazgāt rokas. Latvijā ir daudz tā saucamo meistaru, kuri saka – ka pietiek tikai nomainīt eļļu un var braukt, nevajagot pat ziemošanu. Pamatā iemesls šīm runām ir tas, ka šiem cilvēkiem nav ne speciālu zināšanu, ne speciālu instrumentu, lai veiktu pilnu dzinēja apkopi, nerunājot jau par remontu. Protams ir izdevīgi paņemt no cilvēka tikpat naudas kā par pilnu apkopi un nomainīt tikai eļļu. Viņi paļaujas uz to ,ka vidējais laivotājs ir tikpat neizglītos ,ka viņi paši. Viņi ,kā arī daudzi laivotāji aizmirst, ka atrodoties uz ūdens – cilvēks riskē ar savu un savu līdzbraucēju dzīvību, un bieži vien dzinēja tehniskais stāvoklis izšķir cilvēku likteni . Tieši tādēļ tika sagatavots šis informatīvais raksts priekš jums.