VIETNES IZVĒLNE
Kategorijas
Parcopi.lv raksti [66]
Stāsti [10]
Apraksti [7]
Ceļojumi [3]
Vēžošana [18]
Salidojumi [6]
Iesūtītie raksti [7]
Vītauta stāsti [10]
COPES KALENDĀRS
http://parcopi.lv/index/copes_kalendars/0-14
STATISTIKA
Online kopā: 5
Viesi: 5
Lietotāji: 0
Sakums » Raksti » Parcopi.lv raksti

Laivas piekabes izvēle

Laivas piekabes izvēle

Esmu novērojis, ka reti var nopirkt lietotu labu piekabi bez laivas. Tāpēc piekabes izvēle ir svarīgs un atbildīgs uzdevums. Laivas var transportēt uz jumta, auto salonā, var arī pa zemi vilkt... Bet šoreiz mēģināšu palīdzēt tiem, kuri plāno savai laivai iegādāties piekabi. Runa nebūs par smago un lielo kuteru transportēšanu, jo šīs kategorijas ūdens transporta līdzekļu īpašnieki uztic savus peldlīdzekļus ostu un piestātņu aprūpei gan ziemā, gan vasarā. Un jo mazāk interesēsies tie, kam pie mājas sava osta.

 Sākšu ar to, ka katram ir pilnīgi jāizprot savas vajadzības un iespējas. Vajadzības, galvenokārt, nosaka sekojoši faktori:

·           laivas tips un svars;

·           kur laiva tiks glabāta;

·           pa kādiem ceļiem tiks ekspluatēta.

·           Laivas tips un svars.

Airu laivas un motorlaivas transportē uz piekabēm, kuras šim mērķim ir izgatavotas, savukārt, piepūšamajām laivām parasti tiek izmantotas ūdensmotociklu piekabes.


Dažkārt mēdz izmantot klasisko bortu piekabi, kurai uzliek virsū speciāli izgatavotu paliktni laivu pārvadāšanai.



Katrai piekabei ir celtspēja, tāpēc nedrīkst pieļaut, lai laivas svars to pārsniegtu. Uzmanība jāpievērš arī tam, lai svars kuru vedīsiet nebūtu par vieglu. Šādā gadījumā nedarbosies piekabes amortizācija un Jūsu laiva kratīsies kā koka ratos. Ar šo problēmu saskāros savai iepriekšējajai piekabei, ar kuru pārvadāju 4 metri garu piepūšamo laivu aprīkotu ar 20 zs dzinēju. Piekabes konstrukcijā bija ar atsperlāgu amortizācija. Tās vieglais svars pietiekoši nenospriegoja atsperlāgas, kā rezultātā amortizatori bija bez darba. Šī komplekta jaunais saimnieks to risināja izņemot no katras puses pa vienai atsperlāgu sloksnei ārā.

Par piekabes izmēru. Piekabei vajadzētu būt nedaudz platākai par laivas platumu. Pilsētas satiksmē un ārpus tās, gabarītlukturi citus ceļu satiksmes dalībniekus informē par velkamā gabarītiem. Braucot šaurās vietās spoguļos vieglāk kontrolēt platumu, piemēram, lai izbrauktu cauri šauriem vārtiem vai garāžas durvīm.

Ļoti būtiski, lai laivas pārkare aizmugurē nebūtu garāka par 1m no pēdējā, tālākā gabrītluktura, kā arī, lai tos neaizsedz. Pretējā gadījumā jādomā kā nostiprināt lukturus piekabes aizmugurē atbilstoši ceļu satiksmes noteikumu prasībām.

Vēl pie izmēriem gribu piebilst tādu lietu kā piekabes riteņu novietojuma platums. Viennozīmīgi ērtāk būtu lietot tādu piekabi, kuras riteņu platums sakrīt ar velkošās mašīnas riteņu platumu. Parasti tas ir 1,6 m.

·           Par to, kur glabāt savu laivu uz piekabes. Citam tā būs liela privātmājas garāža vai pagalmā zem klajas debess, citam angārs, taču citam tā būs automašīnu garāža. Iesaku arī par to padomāt. Kā arī par to, cik platas ir garāžas durvis. Vai pietiks izgriezšanās rādius, lai smagāku laivu, kuru nevar iestumt ar rokām, varētu iebraukt. Man reiz nācās atteikties no savas gandrīz sapņu laivas iegādes tikai tāpēc, ka tā uz piekabes bija par garu priekš manas standarta garāžas. Nē, ietilpt varētu, bet nevarētu durvis aizvērt. J Amerikāņi šo problēmu ir iemanījušies risināt piekabei uzstādot transformējamu dīsteli. Laivai esot garāžā to nostprina uz atbalsta kājas, dīsteli atskrūvē un pagriež uz eņģes, lai garāžas durvis varētu netraucēti aizvērt.

·           Ja laivu ir plānots transportēt pa jauniem, gludiem ceļiem, tā ir ir viegla un tiek pārvadāta bez motora, tad var izvēlēties piekabi ar torsionu piekari. Šīs piekabes uzbūvē ir vienkāršākas un lētākas.



Tomēr mēs dzīvojam Latvijā un mūsu starpā, diemžēl, nav tādu, kuri braukātu tikai iepriekš minētajos apstākļos. Tāpēc noteikti iesaku izvēlēties piekabi ar atsperlāgām un amortizatoriem. Šīs piekabes būs nedaudz dārgākas, tomēr ilgtermiņā tas noteikti atmaksāsies pagarinot mūžu gan piekabei, gan laivai uz tās.


Piekabe laivu transportēšanai ar amortizatoriem un paceļamiem lukturiem

Piekabju aprīkojums

1. Skatāmies, lai piekabei ir kvalitatīvi izbūveta elektroinstalācija un kāds risinājums tiek piedāvāts, lai netiktu mērcēti lukturi ūdenī.

Esmu saskāries ar noņemamo lukturu paneli, kurš manuprāt, ir ļoti neērts risinājums. Šie metāla paneļi nereti čīkst un grab, kā arī pastāv iespēja tos pazaudēt.

Ir piekabes kurām lukturi ir pagriežami augšup un negāžas lejā. Tos tur nelieli amortizatori. Es teiktu, ka pagaidām visērtākais risinājums ar kādu nācies sastapties, jo nekas nav jāatvieno.

Vienkāršākām piekabēm nav ne viens, ne otrs risinājums. Neatliek nekas cits kā neaizmirst atvienot elektroinstalācijas kontaktspraudni no auto un mērcēt vien lukturus ūdenī. Lukturos, lai cik tie būtu hermētiski, satek ūdens un veidojas kondensāts. Tas atstāj koroziju un apsūbejušus kontaktus, biežāk izdeg spuldzītes. Bet ja nav slinkums ar to samierināties un reizi pāris gados uzlikt jaunus lukturus, tad var ekspluatēt šīs piekabes.

Jāatzīst, ka cenu šo risinājumu varianti būtiski neietekmē.

2. Vinča paredzēta, lai uzvilktu laivu vai nolaistu vienmērīgi lejā. Svarīgi, lai tā būtu labas kvalitātes un stabili nostiprināta. Transportēšanas laikā vinčai nevajadzētu būt tai, kura tur laivu uz piekabes. Iesaku lietot vismaz 2 kravas stiprināšanas stropes- vienu laivas priekšpusē, otru aizmugurē. Lietojot vinču nepieļaujiet stropes mehānisku bojāšanu. Lai stropes siksna kalpotu ilgāk, pieskatiet, lai tinot virsū tā klātos uztinamajā kasetē vienmērīgi un taisni.  Slodze uz vinču ir atkarīga no laivas svara un ruļļiem pa kuriem laiva tiek ripināta.

3. Piepūšamās laivas parasti novieto uz apšūtām koka brusām, jo uz tām laiva stāv stabilāk un ruļļi nebojā laivas materiālu. Ruļļiem ir ļoti liela nozīme - jo kvaltatīvāki tie būs, jo vieglāk būs pacelt laivu no ūdens. Ruļļiem vajadzētu būt uz gultņiem, tad tie labāk griežas. Ne mazāk svarīgi, lai tie ir pareizi novietoti uz piekabes. Katrai laivai ir savi izmēri un forma, tāpēc ruļļus vajag norugulēt tā, lai laiva balstītos pēc iespējas vairāk punktos. Sānu ruļļi jāieregulē, lai laiva nešūpotos uz piekabes, taču tā nedrīkst gulēt tikai uz tiem. Laivas ķīlim ir jābalstās uz piekabes centra ruļļiem.

Pieminēju it kā pašsaprotamas un zināmas lietas, tomēr atkartošana zināšanu māte. Varbūt kāds gribēs ko oponēt, varbūt kādam radīsies papildus jautājumi. Cik spēšu, tik mēģināšu atbildēt un palīdzēt

          Rakstu bez raksta autora atļaujas pārbublicēt aizliegts!

Aicinām Jūs apmeklēt arī mūsu forumu http://parcopi.lv/forum/ , kur varēsiet uzzināt vēl daudz jaunas informācijas, vai arī pats varēsiet ņemt dalību foruma tapšanā, piedaloties diskusijās par visu, kas saistīts ar vēžiem un copi!

Kategorija: Parcopi.lv raksti | Pievienoja: dadziic (29.11.2012) | Autors: Didzis
Skatījumu skaits: 10542 | Komentāri: 1 | Birkas: laivas transportēšana, laivas piekabes | Reitings: 4.7/6 |
Komentāru kopskaits: 1
1 kreisais   (05.12.2012 19:29) [Materiāls]
Noderīga informācija. Paldies! ja

100%" cellspacing="1
Pievienot komentārus var tikai reģistrētie lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]
PROFILS
Viesis!

Jūsu vārds: Viesis
Jūs atrodaties šeit: -dienas
IP:3.131.13.24
IEEJAS FOMA
SAVĒJIE
https://www.facebook.com/Lielais-Loms-108094701064355/

https://www.facebook.com/SarkandaugavasunTumsasKauss/

https://www.facebook.com/CMSBIEDRIBA/ http://www.vesturesklubs.lv/
VIETNES DRAUGI

Copyright Parcopi.lv © 2009



Epasts: parcopi@parcopi.lv