Vietnes izvēlne
Viesi: 1
Lietotāji: 0
Sakums » Raksti » Apraksti

Ikgadējā Ventspils un tās apkārtnes tūre

Ikgadējā Ventspils un tās apkārtnes makšķerēšanas tūre

Katru gadu jūnijā man iekrīt atvaļinājums un kā jau tas ierasts es uz kādu laiku dodos uz Ventspili, lai pamakšķerētu Ventspilī un tās tuvākajā apkārtnē. Arī šis gads nebija izņēmums. Uzreiz pēc svētkiem pirmā ūdenskrātuve, kur mēs ar bračku nolēmām doties, bija Nabas ezers. Braucām uz vakara copi, tad pa nakti palikām mašīnā un iepeldējām uzreiz uz rīta copi. Uzreiz jau tika nolemts, ka makšķerēsim ar pludiņmakšķerēm, jo pēc iepriekšējo gadu pieredzes zinājām, ka ar spiningu mēs neko nedabūsim, bet uz pludiņmakšķerēm mums pēdējos divus gadus bija labi lomi. Tāpēc jau pirms brauciena tika iejaukta barība. Miksējām pirkto barību ar paštaisīto un jaucām 30l spainī.

Sanāca pusspainis, bet uzreiz gan jāsaka, ka tas bija uz visu copes tūri, nevis tikai Nabas ezeram. Uz vienu copi mēs parasti izbarojam ne vairāk kā 4kg barības. Vidēji sanāk drusku virs 2kg pa reizi.
    Tātad devāmies uz Nabas ezeru, piepūtām laivas un devāmies ezerā drusku pirms vakara copes. Savā ierastajā vietā nevarējām apstāties, jo tur bija aizņemts, tāpēc izvēlējāmies līdzīgu, mūsuprāt perspektīvu vietu, iebarojām un sākām makšķerēt. Laikam tomēr ar vietas izvēli kļūdījāmies, jo tā arī pa visu vakaru neko prātīgu nedabūjām. Bija daži smuki ruduļi un raudas, bet cerētie līņi un karūsas neķērās.

Mieru nelika vīķes, kas ļoti apgrūtināja copi, jo dēļ vīķēm nevarēja par ēsmu lietot mannas kulteni, kas tajā ezerā parasti ļoti labi strādā un mušu kāpurus. Vīķes lika mieru tikai sliekām, un par tām nelika, ja uzlika uz āķa mazāku slieku. Tā arī pirmajā vakarā neko prātīgu nenoķērām, lomu atlaidām un devāmies krastā. Otrā rītā iepeldējām jau pirms gaismiņas un nostājāmies sev zināmajā vietā no iepriekšējiem gadiem un tur arī uzreiz iebarojām. Šoreiz jau copēja krietni labāk, kā vakarā, bet tāpat mieru nelika vīķes. 100% ja nebūtu tādi vīķu uzbrukumi, tad loms būtu krietni labāks, bet vispār jau loms tāpat bija normāls. Vienu ņemamu līni dabūjām, vienu nelielu karūsu arī, un noķērām arī nelielu spoguļkarpu. Vēl lomā bija dažas normālas raudas un ruduļi. Jāpiemin fakts, ka Lielajā Nabas ezerā ūdens ir diezgan necaurspīdīgs, tieši tāpēc vislabāk copē uz mannas kulteni un mušu kāpuriem, kā arī barība jātaisa nedaudz gaišāka. Un tieši tāpēc tur grūti piemeklēt spininga mānekli uz kuru kaut ko varētu noķert.

Tā mums izgāja Lielajā Nabas ezerā šogad, bet mazo mēs vēl neesam apguvuši, tikai apskatījuši.
    Nākamajā dienā gribējām pamēģināt pamakšķerēt Klāņu ezerā, bet sanāca tā, ka neatradām īsti kur piebraukt(vajadzēja braukt no citas puses), tāpēc atlikām Klāņu ezera apgūšanu un devāmies uz Ventu spiningot un velcēt.

Iepeldējām pēcpusdienā. Spiningojām vairākas stundas, tad vēl kādu pusotru stundu pavelcējām, bet rezultāta nebija. Uz diviem noķērām vienu asarīti uz rotiņu.
    Nākamajā rītā devāmies uz rīta copi uz Būšnieku ezeru. Iepeldējām līdz ar gaismiņu iepriekšējos gados pārbaudītajā vietā un copējām pēc iepriekšējo gadu metodes, kad paši atradāmies tālāk no iebarotās vietas. Sīkāk par šo jau raksīju te - http://parcopi.lv/publ/3-1-0-29 Tas viss ir tāpēc, ka ezers ir diezgan sekls un ar caurspīdīgu ūdeni, tāpēc laivas tuvumā nav vērts barot un copēt. Vispār Būšnieku ezerā mūsu novērojums ir tāds, ka tur labāka cope ir laikā, kad ir apmācies, vai pat smidzina neliels lietus.

Šoreiz laiks bija saulains un rīta cope ātri beidzās pat īsti nesākusies. Bijām cerējuši uz lielo raudu lomu, bet lielās šoreiz bija dikti maz, ļoti aktīvi ņēma tikai mazās raudas, kas visu laiku tika amnestētas. Bet bez loma tāpat nepalikām - bija dažas labas raudas un vēl arī daži normāli asari.

Copi Ventspilī tika nolemts noslēgt ar copi Dokupē. Doma bija tur pasēdēt no rīta uz līņiem. Bet pie upes nolēmām, ka es palikšu krastā, bet bračka ar laivu dosies starp zālēm un iebaros tur. Man no krasta neķērās gandrīz vispār - bija tikai daži rudulīši un vīķes, bet bračka saķēra normāla izmēra pličus un ruduļus, kurus gan uzreiz arī amnestēja. Līņi nepienāca.

Visticamāk tāpēc, ka Dokupē ūdens arī ir ļoti caurspīdīgs un, lai noķertu līni, jāsēž ir diezgan klusi un  labāk to darīt uz nakti, vai laikā, kad debesis klāj mākoņi. Šoreiz tā nebija. Vēlāk no rīta pārgāju uz spiningu, jo manīju līdaku aktivitāti. Nebija pat neviena uzsitiena.
    Tā man šogad izgāja cope Venspilī un tās apkārtnē. Nekādus dižlomus nenoķērām, bet ne jau tas copē ir galvenais. Galvenais ir atpūsties pie ūdeņiem un iegūt jaunu pieredzi, kas noderēs citās makšķerēšanas reizēs. Un to pozitīvo emociju lādiņu, ko var dabūt pie ūdeņiem rītausmā vai saulei rietot, nekur citur dabūt nevar. Bet paceļot pa citām ūdenstilpnēm vajag, jo tā tiek iegūta vērtīga pieredze un atziņas. Nākamgad ir doma patestēt Klāņu ezeru, Mazo nabas ezeru, Puzes ezeru un Rindas upi. Vai tas izdosies, to rādīs laiks, bet vietu kur makšķerēt Ventspils apkārtnē pietiek.

Aicinām Jūs apmeklēt arī mūsu forumu http://parcopi.lv/forum/ , kur varēsiet uzzināt vēl daudz jaunas informācijas, vai arī pats varēsiet ņemt dalību foruma tapšanā, piedaloties diskusijās par visu, kas saistīts ar vēžiem un copi!
Kategorija: Apraksti | Pievienoja: parcopi (01.07.2010) | Autors: Aigars
Skatījumu skaits: 2585 | Komentāri: 3 | Birkas: Cope Ventspilī | Reitings: 5.0/7 |
Komentāru kopskaits: 3
3 parcopi   (03.07.2010 09:56)
Nu it kā jā, bet ne jau lomi ir galvenais ;)

2 Bebrs   (01.07.2010 22:52)
Kaut kā pašvaki ar zivīm gājis

1 Briedis   (01.07.2010 16:41)
ja

Pievienot komentārus var tikai reģistrētie lietotāji.